Uzmanlara göre satış
temsilcilerinin seçiminde sevimlilik, dışa dönüklük, insanlarla dostluk kurabilme,
işe bağlılık, hedef odaklı olma ve sadakat önde gelen özellikler. Ancak bunlara
ek olarak dikkate alınması gereken bir başka özellik daha var. O da ‘meraklı olmak’.
Son yıllarda müşteri
davranışlarında büyük bir değişim yaşandığı bir gerçek. Buna göre satış işinde
olanların da davranış stillerini ve satış tekniklerini buna göre ayarlamaları
kaçınılmaz. Zira içinde bulunduğumuz çağ müşterilere ‘satış yapma’ yerine
sürekli ‘yardımcı olma’ yaklaşımını gerektiriyor.
Harvard Business
Review dergisindeki bir makaleye göre ‘merak’, ‘zekâ’ kadar önemli. Yazar Tomas
Chamarro-Premuzic’a göre IQ(zekâ katsayısı)öğrenme kapasitemizi ölçerken CQ (merak
katsayısı)öğrenmeye ne kadar ilgi duyduğumuzu ölçüyor. Ve daha çok öğrenmek
istediğimizde bunun yolunu bir şekilde bulabiliyoruz. Bugün ‘aç beyin’ olarak
ta tanımlayabileceğimiz meraklı olma, satış temsilcilerinin seçiminde aranması
gereken bir özellik. Neden mi? İşte üç
önemli neden:
1: Odaklanma
Charan Ranganath
yaptığı araştırmada, herhangi bir konuya merak duyan kişilerin diğerlerine
oranla o konuyla ilgili yapmaları gereken sıkıcı ve zor görevleri yapmakta daha
başarı olduklarını öne sürüyor. Meraklı satış temsilcileri, satış sürecinde
yapılması gereken birçok rutin ve sevimsiz işlerde diğerlerinden daha başarılı
oluyorlar.
2: Özgüven
Satış temsilcilerinin
her günü birçok sonu belirsiz durumlarla dolu. Ör: Acaba müşteri siparişi ne
kadar sürede onaylayacak? Fiyat indirimi talebi gelebilir mi? Bu ay hedefler
tutacak mı vb. Bu belirsizliklerle yaşamaktan rahatsız olanların mutlu ve
huzurlu olabilmesi mümkün olamaz. Meraklı olanlar bu gibi belirsizliklerle
kolay baş edebildiğinden daha başarılı olabiliyor.
3: İyi İletişim
Yapılan araştırmalar,
meraklı kişilerin diğerlerine oranla daha konuşkan, ilgili, özgüvenli, neşeli
olduğunu, güvensizlik, endişe, ürkeklik gibi olumsuz duygular taşımadığını
gösteriyor. Hatta meraklı kişilerle yapılan sohbetler daha akıcı, rahat ve
zevkli oluyor. Bu da doğal olarak ilişkilerin gelişmesinde önemli rol oynuyor.
Bir daha ki sefere
satış temsilcisi seçiminizi yaparken onların ‘meraklı olma’ özelliklerini
araştırın. Yaşamda bazen fazla merak tehlikeli olabilir ancak bu asla
şirketiniz için geçerli olmayacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder