Müşteriler
karşılarında artık ‘Satıcıları’
görmek istemiyorlar. ‘Satıcılar müşterilerini, yıllardır süren baskıları ve
taktiksel yaklaşımlarıyla kendi hedeflerine ulaşabilmek için kullandılar. Ancak
artık bu devir değişti. GÜÇ MÜŞTERİLERİNİZİN ELİNE GEÇTİ. Geçen dönemin
satıcıları için tek çıkış yolu bir an önce ‘Satıcı’ giysilerini çıkartmak ve
yeni giysileriyle müşterilerinin önüne çıkmak.
Şirketinizde satış görevini üstlenen kişiler hala ‘Satıcı’ davranışlarını mı
sergiliyorlar?
Müşteriler artık karşılarında:
·
Bilgi düzeyi yüksek,
·
Kendilerini dinleyip, anlayabilen, durum analizi
yapabilen,
·
Problemleri çözebilen,
·
Hatta gerektiğinde işlerinin geleceğiyle ilgili vizyon
sağlayabilen
PROFESYONEL ŞİRKET TEMSİLCİLERİ görmek istiyorlar…
Bilgi Düzeyi
Yüksek:
Kendinize şu soruyu yöneltin: Satışından sorumlu
olduğum ürünler/ürün grupları/hizmetlerle ilgili bilgi düzeyim nedir? Kendimi uzman olarak görebilecek kadar teknik
detaya sahip miyim? Yoksa bir şeyler biliyor sayılır mıyım?
BİLGİ DÜZEYİNİZ SÜREKLİ GÜÇLENDİRİN…
Müşterilerinizden gelebilecek sorulara ne
kadar çabuk, kendinizden emin ve doğru yanıtlar verebilirseniz size güvenleri o
kadar artar. Onların ön hazırlıklı ve bilgili olduklarını unutmayın
Kendilerini
Dinleyip, Anlayabilen, Durum Analizi Yapabilen:
Zihniniz nerede? Ürünlerinizde, satış hedeflerinizde,
dönem priminizde veya terfi fırsatlarında mı? Yoksa müşterinizde mi? Odak
noktanız neresi? Kendiniz ve şirketiniz mi? Yoksa müşteriniz mi? Müşterinizin
durumunu, sorunlarını, hedeflerini, endişe ve heyecanlarını anlayabiliyor
musunuz? Anladığınızı onunla paylaşabiliyor musunuz?
MÜŞTERİLERİNİZE ve ONLARIN İŞLERİNE ODAKLANIN…
Problemleri
Çözebilen:
Deneyimlerinizi geliştirerek daha çabuk ve pratik
çözümler üretme konusunda nasılsınız? Müşterileriniz sizin için: ” … ararsak bu işi mutlaka çözer” mi diyorlar
yoksa sizi bypass yapıp yöneticilerinizi mi arıyorlar?
Her çözdüğünüz
sorun sizi müşterilerinize daha çok
yakınlaştırır. Size bağımlılıkları artar. Size danışmadan karar vermek
istemezler. Görüşlerinizi onaylar önerilerinizi dikkate alırlar.
ÇÖZÜMLEYİCİ OLABİLMEK İÇİN ÇABA HARCAYIN
Gerektiğinde
Vizyon Sağlayabilen:
Bunu yapabilmek için sektörünüzdeki gelişmeleri ve
pazarın eğilimlerini iyi izlemeniz gerekiyor. Böyle yapıyor musunuz? Sektörünüz
ilginizi çekiyor mu? Gelişmeler sizi heyecanlandırıyor mu? Gelecekle ilgili
meraklanıyor musunuz?
Eğer yanıtlarınız “Evet” ise o zaman müşterilerinizin
zihinlerinde, onları doğrudan etkileyecek gelecekle
ilgili bir vizyon oluşturabilirsiniz.. Bu vizyon işleriyle ilgili
kararlarını doğrudan etkileyeceği için, büyük değer taşır. Bu değeri sizden
aldıkları için size verdikleri değer de yükselir. Size önem verir sizi
dinlerler.
SEKTÖR VE PAZARINIZDAKİ GELİŞMELERİ YAKINDAN İZLEYİN…
Beni izlemeye devam edin…
Sevgi ve saygılarımla
0 yorum:
Yorum Gönder