8 Aralık 2013 Pazar

on
   
 Müşteriler karşılarında artık ‘Satıcıları’ görmek istemiyorlar. ‘Satıcılar müşterilerini, yıllardır süren baskıları ve taktiksel yaklaşımlarıyla kendi hedeflerine ulaşabilmek için kullandılar. Ancak artık bu devir değişti. GÜÇ MÜŞTERİLERİNİZİN ELİNE GEÇTİ. Geçen dönemin satıcıları için tek çıkış yolu bir an önce ‘Satıcı’ giysilerini çıkartmak ve yeni giysileriyle müşterilerinin önüne çıkmak.

Şirketinizde satış görevini üstlenen kişiler hala ‘Satıcı’ davranışlarını mı sergiliyorlar?

Müşteriler artık karşılarında:
·         Bilgi düzeyi yüksek,
·         Kendilerini dinleyip, anlayabilen, durum analizi yapabilen,
·         Problemleri çözebilen,
·         Hatta gerektiğinde işlerinin geleceğiyle ilgili vizyon sağlayabilen

PROFESYONEL ŞİRKET TEMSİLCİLERİ görmek istiyorlar…

Bilgi Düzeyi Yüksek:
Kendinize şu soruyu yöneltin: Satışından sorumlu olduğum ürünler/ürün grupları/hizmetlerle ilgili bilgi düzeyim nedir? Kendimi uzman olarak görebilecek kadar teknik detaya sahip miyim? Yoksa bir şeyler biliyor sayılır mıyım?
BİLGİ DÜZEYİNİZ SÜREKLİ GÜÇLENDİRİN…
 Müşterilerinizden gelebilecek sorulara ne kadar çabuk, kendinizden emin ve doğru yanıtlar verebilirseniz size güvenleri o kadar artar. Onların ön hazırlıklı ve bilgili olduklarını unutmayın

Kendilerini Dinleyip, Anlayabilen, Durum Analizi Yapabilen:
Zihniniz nerede? Ürünlerinizde, satış hedeflerinizde, dönem priminizde veya terfi fırsatlarında mı? Yoksa müşterinizde mi? Odak noktanız neresi? Kendiniz ve şirketiniz mi? Yoksa müşteriniz mi? Müşterinizin durumunu, sorunlarını, hedeflerini, endişe ve heyecanlarını anlayabiliyor musunuz? Anladığınızı onunla paylaşabiliyor musunuz?
MÜŞTERİLERİNİZE ve ONLARIN İŞLERİNE ODAKLANIN…

Problemleri Çözebilen:
Deneyimlerinizi geliştirerek daha çabuk ve pratik çözümler üretme konusunda nasılsınız? Müşterileriniz sizin için: ” …  ararsak bu işi mutlaka çözer” mi diyorlar yoksa sizi bypass yapıp yöneticilerinizi mi arıyorlar?
Her çözdüğünüz sorun sizi müşterilerinize daha çok yakınlaştırır. Size bağımlılıkları artar. Size danışmadan karar vermek istemezler. Görüşlerinizi onaylar önerilerinizi dikkate alırlar.
ÇÖZÜMLEYİCİ OLABİLMEK İÇİN ÇABA HARCAYIN

Gerektiğinde Vizyon Sağlayabilen:
Bunu yapabilmek için sektörünüzdeki gelişmeleri ve pazarın eğilimlerini iyi izlemeniz gerekiyor. Böyle yapıyor musunuz? Sektörünüz ilginizi çekiyor mu? Gelişmeler sizi heyecanlandırıyor mu? Gelecekle ilgili meraklanıyor musunuz?
Eğer yanıtlarınız “Evet” ise o zaman müşterilerinizin zihinlerinde, onları doğrudan etkileyecek gelecekle ilgili bir vizyon oluşturabilirsiniz.. Bu vizyon işleriyle ilgili kararlarını doğrudan etkileyeceği için, büyük değer taşır. Bu değeri sizden aldıkları için size verdikleri değer de yükselir. Size önem verir sizi dinlerler.
SEKTÖR VE PAZARINIZDAKİ GELİŞMELERİ YAKINDAN İZLEYİN…

Beni izlemeye devam edin…

Sevgi ve saygılarımla

0 yorum:

Yorum Gönder