Dünyada hızla azalan kaynaklardan birisi de
MÜŞTERİLER. Bu durum şirketlerin yaşam savaşını her geçen gün daha çok
zorlaştırıyor. Azalan kaynaktan yararlanmak için rekabet inanılmaz boyutlara
ulaşıyor. Rakipler a
ç kurtlar gibi müşteri avı peşinde dolaşıyor.
Sahip olduğunuz müşterileri kaybetmek ister misiniz? Tabi ki “Hayır istemeyiz” diyeceksiniz. Peki, bunun için ne yapıyorsunuz? Sizi terk etmeyeceklerinden emin misiniz?
Sunduğunuz hizmetlerden ne kadar memnunlar?
Rakipleriniz daha avantajlı şartlar sunduğunda onları tercih edebilirler mi? Bu
riski önlemek için neler yapıyorsunuz?
Herkesin Yaptığını mı?
Bu yoldan hiçbir yere varamazsınız zira bir
farklılığınız yok. Taklitçisiniz. Sıradansınız. Sadece geri kalmamak için
debeleniyorsunuz…
Ürün Kalitenizi mi Yükseltiyorsunuz?
Ayakta kalabilmek için kaliteli ürünler ve bunu
desteleyen lojistik hizmetler sunmak artık zaten işin olmazsa olmazları. Bu
konuda rakiplerinizden geri kalıyorsanız toplayın pılınızı pırtınızı çünkü size
ekmek yok ya da kırıntılarla idare etmek zorundasınız.
Teknolojiye Yatırım mı?
Bu başta size bir avantaj sağlayabilir.
Müşterilerinizin ilgisini çekebilir ancak bunun kısa soluklu olacağını
unutmayın çünkü rakipleriniz de aynı yatırımları yapacaklar. Bu iş sadece
paraya bakar.
ÖNCE DEĞER…
Müşterilerinizi kaybetmemek için onlar için bir DEĞER yaratmak zorundasınız. Yaratacağınız bu değer çalışanlarınızla
onlara sunacağınız hizmetin kalitesi ve zenginliğidir. Bunu yapabilmeniz
için
1:
Çalışanlarınızın işlerine olan SEVGİLERİNİ ve BAĞLILIKLARINI artırın.
Nasıl mı? Tabi ki bunu onlardan karşılıksız isteyerek
değil. Önce onları önemseyerek ve onlara DEĞER vererek.
·
Yönetim tarzınızı gözden geçirin.
Sizi yöneticileri ve liderleri olarak görmekten ne kadar heyecan duyuyorlar? Şirketinizin
bir parçası olmaktan ne kadar mutlular ve gururlular.
·
Kazançları ne düzeyde? Kazançlarını
artırın ve/veya motive edici prim sistemleriyle destekleyin.
·
Çalışma ortamları ve şartları nasıl?
Çalışma ortamlarının bireysel motivasyonları üzerinde etkisi büyüktür. Gerekli
iyileştirmeleri yapın
2:
Çalışanlarınızda ‘MÜŞTERİYE HİZMET’ bilincinin oluşmasını sağlayın.
Şirketinizdeki güvenlik görevlisinden hizmetlilere,
şoförden, depo sorumlusuna, muhasebe bölümünde çalışanlardan genel müdüre kadar
HEPİNİZ müşteriye bu farklı hizmeti sunmak için görüş birliğine varmalı
ve birlikte harekete geçmelisiniz.
MÜŞTERİLERİNİZİN GÖZÜNDE SİZİ FARKLILAŞTIRACAK, ÖNE ÇIKARTACAK, TERCİH
NEDENİ YAPACAK OLAN ŞİRKETİNİZİN ÇALIŞANLARIDIR…
0 yorum:
Yorum Gönder