15 Şubat 2016 Pazartesi

on

Müşterileriniz karar vermekte zorluk çekiyorlarsa ortada kapatılması gereken bir boşluk vardır demektir. Bu, onların kendi ihtiyaçları hakkındaki bilgileri ve algılarıyla sizin sağladığınız çözümün değeri hakkındaki bilgi ve algıları arasındaki boşluktur. Müşteriler açısından satış kapatabilen kişi bu boşluğu dolduracak bilgi ve uzmanlığa sahip ve durumu iyi kavramış olan bir satış profesyonelidir.

Bu boşluğu kapatarak, müşterinizin kendi ihtiyaçlarını ve sattığınız çözümün onlara sunduğu değerin en iyi seçenek olduğunu anlamalarını sağlayabilirseniz, satışı kapatmak artık basit bir işe dönüşür. İşinizi iyi yapmışsanız diğeri sadece bir formaliteden ibaret olacaktır. Sonuçta “satış kapatıcılara” gereksinim olmayacaktır.

Satış vakalarının çoğunda sipariş onayını isteyerek satışı kapatmaya çalıştığınızda müşteriniz zaten kararını vermiştir bile. Ancak müşteriler satış görüşmeleri sürecinde önlerindeki seçeneklerle oynamayı severler. Birkaç satıcı firma ile yola çıkar ve zaman ilerledikçe kendilerine sunulan değerlere göre bunları birer birer ayıklamaya başlarlar. Bu süre zarfında elimine ettiklerine olumsuz dönüşler yapmazlar zira rekabetin sürmesi her zaman onların yararınadır. 

Eğer satış kadronuzda satışları kapatabilen satış temsilcilerine gereksinim duymaktaysanız bu, satış ekibinizdekilerin müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizin değerini anlamalarını sağlamakta yetersiz olduğunun göstergesidir. Ve müşterileriniz bu anlama boşluğu nedeniyle sizin lehinize karar vermezler.


Sonuçta satış kadronuzda kâr marjlarınızın müşteriler tarafından didiklenmesine ve sunduğunuz çözümün değerinin düşmesine neden olan “satış kapatıcılara” değil müşterilerinize lehinize hızlı satın alma kararı verdirebilecek satış profesyonellerine ihtiyacınız var.  

0 yorum:

Yorum Gönder