6 Ocak 2016 Çarşamba

on


Satış, müşterilere yaptığınız bir şey değil müşterilerinizle birlikte yaptığınız bir şeydir. Satış sürecinde müşterinizle birlikte ilerlersiniz. Aslında bu müşterinize ‘hizmet’ sunduğunuz süreçtir.  

İyi yapılan satış müşterilere değer katar. Müşteriler nadiren sizden onlara ihtiyaçlarını satmalarını isterler. İşinizin uzmanı olduğunuzu düşünerek sizden, ihtiyaçları için en iyi çözüme karar verebilmeleri için, yardımınızı isterler. Bundan dolayı müşterilerinizle yaşayacağınız işbirliği sürecinde emek harcamanız gerekir. Başarılı sonuç, müşterileriniz iş hedeflerine ulaşırken sizin de satış hedeflerinize ulaşmanızdır.

Müşterilerin durumları, gereksinimleri, iş hedefleri ve yaklaşımları benzerlikler göstermesine rağmen önemli farklılıklara sahiptir ve buna göre yaklaşım gerektirir. Birlikte kazanca giden bu yolculuk müşteriyi anlama ve hedeflerini keşfetme sorularıyla başlar. Ancak bu sorular müşterinizin ilgi alanında kalabilmeli ve en doğru sonuca ulaşabilmek için müşterinin algıları ve görüşleri üzerinde tartışma olanağı sağlamalıdır.

Ne yazık ki satış sorumluları müşterilerine standart sorular yöneltmeyi tercih ederler. Müşteriler ise verdikleri yanıtlara göre yeni sorularla karşılaşmayınca bunu fark eder ve değer kazanmadıkları bir süreçte oldukları kanısına varırlar.


Satış emek gerektirdiği için kolay olmayan bir şeydir. Müşterilerinizle işbirliği yaparak onların doğru çözüme ulaşmalarını sağlamak emek ve çaba gerektirir. Bu emek ve çabayı harcayarak onlara en doğru çözümü sağlarken kendi satış hedeflerinize ulaşmanız çok daha kolaylaşacaktır. 

0 yorum:

Yorum Gönder