Teklifinizi verdiniz
ancak müşteriniz size dönüş yapmıyor. İşte sancılı dönem başladı demektir zira
sizin için önem taşıyan bir satışın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini
öğrenemiyorsunuz. Ve bu durum tüm çalışma planınızı da olumsuz etkiliyor.
Böyle sık karşılaşılan
durumlarla ilgili klasik yaklaşımlarda e posta mesajları söyle oluyor:
“…… bey/hanım… size göndermiş olduğum….. henüz yanıt
almadım. Gelişmeler nasıl oldu acaba?” Ya da “Konuyla ilgili değişiklikler
var mı?” Ya da “Sanırım çok
yoğunsunuz…” Ya da ”Gelecek hafta
zamanınız varsa görüşebilir miyiz?”. Sonuç, tek bir tuşla silinen mesajlar.
Peki böyle durumlarda
sizi sonuca götürecek yaklaşımınız nasıl olabilir?
Yardımcı Olun. Müşterinizle, kendi alanıyla ilgili işine yarayacak, işine ışık tutacak
bir bilgiyi paylaşın. Bu bir sektör araştırması ya da yeni başlayan bir
uygulama ya da müşterinizin rakibinin yaptığı bir hamle olabilir. Bu
paylaşımınızla müşterinize işinde daha başarılı olmasına katkıda bulunacak veya
çözüm aradığı bir sorunu çözmesine destek olacaksınız. Bu davranışınız
müşterinizin sizi kendi safında, ona destek olmaya çalışan ilgili bir dost gibi
görmesini sağlayacaktır. Böylece sizi e postayla ya da doğrudan arayarak
teşekkür edecek ve teklifinizle ilgili gelişmeleri de samimiyetle
paylaşacaktır.
İlgisini Çekin. Web siteniz bunun için size yardımcı olabilir. Eğer web sitenizde ürün ve
hizmetlerinizle ilgili dünyadaki gelişmelere, şirketinizin geliştirdiği yeni
çözümler üreten sitemlere yer veriyorsanız ve bunlar müşterinizin “ilgi”
alanındaysa müşterinizi bu kaynaklara yönlendirin: “......bey/hanım…endüstriyel atık artıma sitemlerinde yeni bir
teknoloji devreye giriyor. Bu konuyla yakından ilgili olduğunuzu düşünerek
aşağıdaki linki sizinle paylaşmak istedim.” Katıldığınız bir toplantıda
sunulan bilgilerin müşterinizin “ilgisini” çekeceğini düşünüyorsanız toplantı
notlarınızı paylaşın. Teknolojik gelişmelere yer verdiğiniz bilgilendirici bir
e bülteniniz varsa müşterilerinizin “ilgisini” canlı tutabilmenize büyük
katkısı olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder