Şirketlerin yaşamlarını sürdürememe nedenleri arasında nakit akışı
kontrolünün doğru yapılamaması, rekabetin artması, hatalı ürünler ya da doğru lokasyonda
olamama gösterilebilir. Ancak Mathew Cook’a göre bunlardan hiçbirisi inbound
pazarlama eksikliği kadar önem taşımıyor zira iş dünyasının geleceği inbound
pazarlama. Buna göre, eğer gelecek beş yıl içinde satış pazarlama
yöntemlerinizi güncelleyemezseniz şirketinizin var olması mümkün olmayacak.
Cook’ a göre geleneksel outbound pazarlama ve satış yöntemleriyle bugüne
kadar gelebilmeniz bundan sonra aynı şekilde devam edebileceğinizin garantisi
değil zira son yıllarda pazarlama ve satışta yaşanan değişimler bunu
gösteriyor. Artık müşteriler reklamlar görmek, satış temsilcilerine randevu
vermek ve e posta kutularına talep etmedikleri bilgilerin gönderilmesinden
hoşlanmıyor ve zaten dikkate de almıyorlar.
Son yıllarda şirket yöneticileri, müşterilere zorla bilgi iletmek yerine
onları ürün ve hizmetlerine çekecek kaliteli içerikler sunmanın gerekliliğini
fark ettiler. Cook’a göre inbound pazarlama yöntemleri bugünün müşterisinin
beklentileriyle uyuşuyor. Inbound pazarlama satış sürecinin kontrolünü
müşteriye veriyor. Zaten müşterilerin de istediği bu. Böylece satış
görüşmelerinde müşteriler daha istekli oluyor. Verim artıyor, satış süreci
kısalarak sonuca daha kolay ulaşılabiliyor.
Ürün ve hizmetlerin pazara tanıtımı için broşür basımlarına, televizyon
reklamlarına, fuar katılımlarına harcanan tonlarla para karşılığında gelen
satış ve kazanılan yeni potansiyel müşteri sayısı beklentilerin altında
kalıyor. Cook’a göre bunun yerine inbound pazarlama potansiyel müşterilerinize
çok daha düşük maliyetle ulaşabilmenizi sağlıyor. Tek bir seferde başlayıp
bitmeyen bir aktivite olduğu için her yaptığınız aksiyon diğeri ile bağlantılı
olarak ilerliyor. Düzenli ve istikrarlı bir akış sağlayabildiğinizden inbound
pazarlama faaliyetlerine başlar başlamaz sürekli artan bir etki
oluşturabiliyorsunuz.
Mathew Cook, eğer inbound pazarlamanın değerini göz ardı edip hala eski
geleneksel outbound pazarlama yöntemlerini kullanmakta ısrar ederseniz, gelecek
beş yıl içinde pazarda kalamama tehlikesiyle karşı karşıya kalacağınız
konusunda sizi uyarıyor. Karar sizin…
0 yorum:
Yorum Gönder