18 Mayıs 2016 Çarşamba

on




Şirketlerin yaşamlarını sürdürememe nedenleri arasında nakit akışı kontrolünün doğru yapılamaması, rekabetin artması, hatalı ürünler ya da doğru lokasyonda olamama gösterilebilir. Ancak Mathew Cook’a göre bunlardan hiçbirisi inbound pazarlama eksikliği kadar önem taşımıyor zira iş dünyasının geleceği inbound pazarlama. Buna göre, eğer gelecek beş yıl içinde satış pazarlama yöntemlerinizi güncelleyemezseniz şirketinizin var olması mümkün olmayacak.

Cook’ a göre geleneksel outbound pazarlama ve satış yöntemleriyle bugüne kadar gelebilmeniz bundan sonra aynı şekilde devam edebileceğinizin garantisi değil zira son yıllarda pazarlama ve satışta yaşanan değişimler bunu gösteriyor. Artık müşteriler reklamlar görmek, satış temsilcilerine randevu vermek ve e posta kutularına talep etmedikleri bilgilerin gönderilmesinden hoşlanmıyor ve zaten dikkate de almıyorlar.

Son yıllarda şirket yöneticileri, müşterilere zorla bilgi iletmek yerine onları ürün ve hizmetlerine çekecek kaliteli içerikler sunmanın gerekliliğini fark ettiler. Cook’a göre inbound pazarlama yöntemleri bugünün müşterisinin beklentileriyle uyuşuyor. Inbound pazarlama satış sürecinin kontrolünü müşteriye veriyor. Zaten müşterilerin de istediği bu. Böylece satış görüşmelerinde müşteriler daha istekli oluyor. Verim artıyor, satış süreci kısalarak sonuca daha kolay ulaşılabiliyor.

Ürün ve hizmetlerin pazara tanıtımı için broşür basımlarına, televizyon reklamlarına, fuar katılımlarına harcanan tonlarla para karşılığında gelen satış ve kazanılan yeni potansiyel müşteri sayısı beklentilerin altında kalıyor. Cook’a göre bunun yerine inbound pazarlama potansiyel müşterilerinize çok daha düşük maliyetle ulaşabilmenizi sağlıyor. Tek bir seferde başlayıp bitmeyen bir aktivite olduğu için her yaptığınız aksiyon diğeri ile bağlantılı olarak ilerliyor. Düzenli ve istikrarlı bir akış sağlayabildiğinizden inbound pazarlama faaliyetlerine başlar başlamaz sürekli artan bir etki oluşturabiliyorsunuz.

Mathew Cook, eğer inbound pazarlamanın değerini göz ardı edip hala eski geleneksel outbound pazarlama yöntemlerini kullanmakta ısrar ederseniz, gelecek beş yıl içinde pazarda kalamama tehlikesiyle karşı karşıya kalacağınız konusunda sizi uyarıyor. Karar sizin…

0 yorum:

Yorum Gönder